OnzeCoach
portaal
Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen van klanten over onze Xpert Suite Onze Coach Portaal. Heb je andere vragen? neem dan gerust contact op met onze servicedesk via info@onzecoach.nl of 085-3030231.
FAQ
Veelgestelde vragen
Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen van klanten van OnzeCoach.
Als gebruiker van ons portaal kan het voorkomen dat je vragen hebt.
Klik op de vraag om het bijbehorende antwoord te openen en je probleem op te lossen. Bovendien kun je hierboven ook de handleiding van Xpert Suite downloaden voor meer gedetailleerde informatie. We staan altijd klaar om je te ondersteunen en je ervaring met OnzeCoach zo soepel mogelijk te maken.
Ik heb problemen met inloggen in Xpert Suite
- Wachtwoord vergeten: Vraag zelf een nieuw wachtwoord aan door op ‘inloggegevens vergeten’ te klikken. Geef aan of je je inlognaam of wachtwoord bent vergeten en ontvang via e-mail je inlognaam of een link om je wachtwoord te resetten.
- Lukt het wijzigen van je wachtwoord niet? Neem dan contact op met OnzeCoach en zij zullen je wachtwoord resetten.
- Ben je je inlognaam vergeten? Neem dan contact op met OnzeCoach en zij geven je deze.
- Een wachtwoord moet voldoen aan bepaalde eisen: Een wachtwoord moet voldoen aan bepaalde eisen. 1). Minimaal 12 karakters. 2). De innlognaam mag er niet in zitten. 3). Mag niet het zelfde zijn als de laatste 6 gebruikte wachtwoorden. 4). Minimaal 3 van de 4 eisen voldoen aan de volgende groepen (kleine letters (a-z), Hoofdletters (A-Z), Cijfers (0-9), Speciale karakters (bijvoorbeeld ~!@#$%^&*).
Hoe vraag ik een nieuw gebruikersaccount voor Xpert Suite aan?
Stuur een e-mail met de gegevens van de nieuwe medewerker naar info@onzecoach.nl om een nieuw gebruikersaccount voor Xpert Suite aan te vragen. Er zijn geen kosten verbonden aan een gebruikersaccount.
Hoe start ik een individueel coachtraject voor een medewerker?
- Werknemer toevoegen: Om een nieuwe medewerker aan te melden voor coaching, klik je op de startpagina op het blokje ‘werknemer toevoegen’ en vul de benodigde informatie in.
- Start traject: Zodra de werknemer is aangemaakt, kies je op de startpagina: ‘coaching starten’ ,zoek het dossier van de betreffende medewerker op naam en start het gewenste traject.
- Uitnodiging naar werknemer: Na het starten van het traject ontvangt de medewerker automatisch binnen enkele uren een mail waarin zij worden uitgenodigd om gebruik te maken van PlanningsAgenda, het zoek- en boekportaal voor medewerkers. Hier kan de medewerker eenvoudig een geschikte coach selecteren en direct een afspraak inplannen om het coachtraject te starten.
Hoe kan een medewerker zijn individuele coachtraject starten en een coach uitkiezen?
Zodra je een medewerker hebt aangemeld in Xpert Suite, ontvangt hij of zij binnen enkele uren een uitnodiging per e-mail. In deze e-mail vindt de medewerker een link naar ons zoek- en boekportaal, de planningsagenda.
Via het planningsagenda-portaal heeft de medewerker een overzicht van alle coachthema’s en beschikbare coaches. Hij of zij kan zelf het gewenste coachthema en de gewenste coach kiezen. De medewerker kan degene selecteren die het beste aansluit bij zijn of haar behoeften. Vervolgens kan de medewerker direct een afspraak inplannen in de agenda van de gekozen coach.
Mocht de medewerker de uitnodiging per e-mail niet hebben ontvangen, adviseer hem of haar dan om de spam-map te controleren. Het kan voorkomen dat de e-mail daar terechtkomt. Als de medewerker de uitnodiging niet kan vinden of problemen ondervindt, kan hij of zij altijd contact opnemen met onze servicedesk. Wij zorgen er dan voor dat de medewerker een nieuwe uitnodiging ontvangt, zodat hij of zij het coachtraject kan starten.
Voor financiële coaching verloopt het proces iets anders. In dat geval zorgen wij ervoor dat de financiële coach direct contact opneemt met de medewerker om een afspraak in te plannen.
Als werkgever kun je je medewerkers op de hoogte stellen van dit proces, zodat zij zelfstandig hun individuele coachtraject kunnen starten en een coach kunnen uitkiezen. Mocht een medewerker hulp nodig hebben bij het uitkiezen van een coach of thema, dan staan wij altijd voor hen klaar om hen te voorzien van advies. Onze servicedesk staat klaar om vragen te beantwoorden en ondersteuning te bieden. Medewerkers kunnen eenvoudig contact opnemen met onze servicedesk en zij helpen hen graag verder.
Hoe kan ik een verlenging van het coachtraject van een medewerker in het systeem invoeren?
Wanneer een van je medewerkers een verlenging van zijn of haar coachtraject heeft aangevraagd, kun je eenvoudig de verlenging in het systeem invoeren door de volgende stappen te volgen:
Ga naar de startpagina en klik op “Coaching starten”. Zoek het dossier van de betreffende medewerker op naam en geef het gewenste aantal gesprekken op voor de verlenging van het individuele coachingstraject.
Zodra je deze stappen hebt doorlopen, ontvangt de coach van de medewerker een melding dat er vervolgafspraken kunnen worden ingepland met de betreffende medewerker.
Hoe kan ik teamcoaching/speedcoaching/intervisiebegeleiding aanvragen?
- Teamcoaching: Als je geïnteresseerd bent in teamcoaching op maat voor jouw organisatie, neem dan contact met ons op. Onze ervaren teamcoaches werken met jou samen om de specifieke behoeften en uitdagingen van jouw team te begrijpen en een op maat gemaakt programma te ontwikkelen dat gericht is op het verbeteren van de prestaties en het vergroten van de effectiviteit. Samen kunnen we ervoor zorgen dat jouw team optimaal functioneert en je organisatie succesvol.
- Speedcoaching: Met speedcoaching bieden we de mogelijkheid om korte, krachtige coachsessies van 20 minuten te ervaren. Of het nu op locatie of online is, we zorgen voor beschikbare coaches. Dit is een leuke optie om bijvoorbeeld tijdens een evenement in te zetten. Neem contact met ons op voor meer informatie en om speedcoaching aan te vragen. We bespreken graag de mogelijkheden met je.
- Intervisiebegeleiding:Intervisiebegeleiding is maatwerk en kan eenvoudig worden aangevraagd door contact met ons op te nemen. Onze ervaren coaches staan klaar om collega’s te begeleiden bij het bespreken van actuele werksituaties, waarbij erkende methodieken worden toegepast voor een constructieve en leerzame uitwisseling. Tijdens intervisiesessies, met een maximale groepsgrootte van 5 personen, krijgt iedereen de ruimte om zijn of haar uitdagingen, hobbels en emoties te delen.
Wat is financiële coaching en budgetcoaching, en hoe kan ik dit aanvragen voor mijn medewerkers?
Financiële coaching en budgetcoaching zijn coachtrajecten die worden aangeboden door OnzeCoach om medewerkers te ondersteunen bij het verkrijgen van inzicht in hun financiële situatie en het nemen van weloverwogen beslissingen.
- Financiële coaching: Financiële coaching is speciaal ontworpen voor medewerkers die behoefte hebben aan meer inzicht in hun financiële toekomst en de verschillende financiële regelingen en mogelijkheden die er bestaan. Onze financiële coaches helpen medewerkers om de verschillende opties door te nemen en weloverwogen beslissingen te nemen. Een financiële coachingstraject bestaat doorgaans uit drie sessies waarin de situatie van de medewerker wordt besproken, de mogelijkheden worden doorgerekend en een conclusie wordt getrokken. Als werkgever kunt u financiële coaching aanvragen voor uw medewerkers door in Xpert Suite te kiezen voor “financiële coaching”. Wij zorgen ervoor dat er contact wordt opgenomen met de medewerker om het traject te starten.
- Budgetcoaching: Budgetcoaching is bedoeld voor medewerkers die moeite hebben om overzicht te houden over hun financiële situatie, zelfs met een stabiel inkomen. Onze ervaren en erkende budgetcoaches helpen medewerkers om grip te krijgen op hun financiële situatie door inzicht te bieden in inkomsten en uitgaven, patronen te doorbreken en vaardigheden aan te leren voor een stabiele financiële toekomst. Een budgetcoachtraject bestaat gemiddeld uit vier coachgesprekken. Als werkgever kunt u budgetcoaching aanvragen voor uw medewerkers door in Xpert Suite te kiezen voor “budgetcoaching”. Wij zorgen ervoor dat er contact wordt opgenomen met de medewerker om het traject te starten.
Wat zijn de uitgebreide programma's Fit naar de Finish en Next Step en hoe kan ik deze aanvragen voor mijn medewerkers?
- Fit naar de Finish is gericht op medewerkers die de leeftijd van 55 jaar hebben bereikt en vragen hebben over hun professionele carrière, pensioenmogelijkheden, gezondheid, financiële situatie en meer. Dit programma biedt inzicht in de keuzes met betrekking tot inzetbaarheid en helpt bij het betekenisvol vormgeven van de laatste periode van werkjaren. Financiële coaching is een integraal onderdeel van het programma om belemmeringen weg te nemen en toekomstscenario’s te verduidelijken. Door deel te nemen aan Fit naar de Finish krijgen medewerkers weer zelf de regie over hun loopbaan en ontwikkeling.
Je kunt het programma starten door in Xpert Suite bij traject starten te kiezen voor ‘fit naar de finish’ of een e-mail te sturen naar info@onzecoach.nl Qua prijs staat dit traject gelijk aan 6 individuele coach gesprekken.
- Next Step is ons meest uitgebreide loopbaanprogramma en stelt medewerkers in staat om volledige zelfregie te nemen over hun loopbaanveranderingen. Het programma bestaat uit zes loopbaangesprekken met een door de medewerker gekozen loopbaancoach. Daarnaast kunnen verschillende thema’s, zoals Personal Branding, Assertiviteit, Balans Werk-Privé, Stressmanagement, Ondernemerschap en Financiële coaching, worden toegevoegd aan het programma op basis van de behoeften en interesses van de medewerker. De duur van het traject wordt bepaald door de organisatie.
Je kunt het traject aanvragen door in Xpert Suite bij traject starten te kiezen voor ‘next step’ of door een e-mail te sturen naar info@onzecoach.nl
Overige vragen?
Bovenaan de pagina kun je de handleiding vinden met hierin meer informatie over het gebruik van het OnzeCoach portaal.
Heb je een andere vraag of mis je iets in de handleiding? Neem dan contact op met OnzeCoach via info@onzecoach.nl of via de telefoon: 085-3030231 Wij helpen je graag verder!